O NAS

Barbara Krupa

Kancelarię założyła i prowadzi radca prawny Barbara Krupa. Absolwentka studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego. Po ukończeniu aplikacji radcowskiej w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Rzeszowie i zdaniu egzaminu zawodowego została wpisana na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Rzeszowie pod numerem Rz-1421. Ukończyła studia podyplomowe na Uniwersytecie Rzeszowskim „Menadżer w samorządzie terytorialnym”.

Swoje bogate doświadczenie zawodowe, związane ze stosowaniem prawa, zdobywała pracując w Kancelarii Adwokatów i Radców Prawnych, gdzie odbywała również aplikację radcowską. Jako radca prawny świadczy usługi na rzecz klientów indywidualnych oraz przedsiębiorców. Specjalizuje się w prawie cywilnym - procesowym i materialnym. Zajmuje się także prawem spółek handlowych i kompleksową obsługą korporacyjną podmiotów gospodarczych. Reprezentuje klientów w postępowaniach w sprawach cywilnych i gospodarczych z zakresu prawa zobowiązań, a także z zakresu prawa rzeczowego oraz prawa spadkowego. Obszary głównych zainteresowań zawodowych to szeroko pojęte prawo cywilne.

W dotychczasowej pracy zajmowała się również kompleksową obsługą jednostek samorządowych.

Konrad Krupa

Absolwent studiów prawniczych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Rzeszowskiego. Po ukończeniu aplikacji radcowskiej w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Rzeszowie i zdaniu egzaminu zawodowego został wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Rzeszowie pod numerem Rz-1408. W 2015 r. zdobył certyfikat Nr 481000873 Pełnomocnika i Audytora Wewnętrznego Systemu ISO/IEC 27001:2013, zaś od 2016 r., po ukończeniu studiów podyplomowych z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego na Politechnice Krakowskiej zdobył uprawnienia urbanistyczne.

Swoje bogate doświadczenie zawodowe związane ze stosowaniem prawa, zdobywał współpracując z Kancelarią Radcy Prawnego i Adwokata a także podczas pracy zawodowej, prowadząc liczne postępowania administracyjne z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego. Od roku 2019 pełni funkcję Inspektora Ochrony Danych i Audytora w licznych jednostkach samorządu terytorialnego oraz sektora prywatnego.

Jako radca prawny świadczy usługi na rzecz klientów indywidualnych, przedsiębiorców oraz sektora administracji samorządowej. Zapewnia kompleksową obsługę procesu inwestycyjnego, zarówno z zakresu budownictwa mieszkaniowego jedno jak i wielorodzinnego.

Obszary głównych zainteresowań zawodowych to szeroko pojęte prawo inwestycyjne, m. in.: ustawa o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych, prawo budowlane, ustawa o planowaniu i zagospodarowania przestrzennym, prawo ochrony środowiska, prawo wodne; prawo samorządowe, m. in: postępowanie administracyjne, gospodarka komunalna, gospodarka nieruchomościami oraz prawo ochrony informacji, m. in. ustawa o ochronie danych osobowych, RODO, Krajowe Ramy Interoperacyjności.

Zapewnia także wsparcie przy przygotowywaniu umów, uchwał, zarządzeń, regulaminów oraz różnego rodzaju wewnętrznych regulacji w ramach jednostek samorządu terytorialnego.

OFERTA

Prawo administracyjne

Oferta Kancelarii obejmuje sprawy z zakresu prawa administracyjnego materialnego, postępowania administracyjnego oraz postępowania przed sądami administracyjnymi: Naczelnym Sądem Administracyjnym i wojewódzkimi sądami administracyjnymi, w sprawach z zakresu administracji publicznej. Kancelaria prowadzi postępowania z odwołań, zażaleń do organów II instancji, wniosków o wznowienie postępowania administracyjnego oraz wniosków o stwierdzenie nieważności decyzji.

Prawo ochrony informacji

Kancelaria oferuje usługę kompleksowego wdrożenia dokumentacji RODO i KRI oraz organizuje szkolenia z tego zakresu. Dokonujemy audytów zgodności z wymaganiami ww. aktów prawnych. Pełnimy funkcję zewnętrznego Inspektora Ochrony Danych dla Administratorów.

Proces inwestycyjny

Zapewniamy kompleksową obsługę procesów inwestycyjnych, w szczególności objętych postępowaniem z zakresu planowania i zagospodarowania przestrzennego, prawa budowlanego, prawa ochrony środowiska czy prawa wodnego.

Audyt prawny nieruchomości

Kancelaria oferuje usługi prawne z zakresu audytu prawnego nieruchomości. Usługa ta skierowana jest do osób i podmiotów, które w najbliższym czasie zamierzają nabyć określoną nieruchomość. W ramach oferowanej usługi Klient otrzyma kompleksową analizę, wskazującą, czy na tej nieruchomości możliwe jest przeprowadzenie zamierzonej przez Klienta inwestycji, uwzględniającą m. in.: stan prawny ujawniony w księdze wieczystej, ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, zagrożenie wodami powodziowymi, dostępność mediów.

Prawo cywilne

W ramach świadczonych usług Kancelaria oferuje analizę i sporządzanie projektów umów, sporządzanie pism i opinii prawnych, windykację należności, sporządzanie pozwów oraz wniosków w postępowaniu nieprocesowym. Zajmujemy się sprawami spadku i dziedziczenia, w tym sprawami o podział majątku spadkowego i zachowek.

Prawo rodzinne i opiekuńcze

Oferta Kancelarii obejmuje sprawy dotyczące stosunków między małżonkami – w tym sprawy o rozwód i separację; sprawy między rodzicami a dziećmi, a więc obejmujące kwestie sprawowania władzy rodzicielskiej, jak również sprawy związane z dochodzeniem świadczeń alimentacyjnych. Zajmujemy się materią związaną z adopcją, opieką czy kuratelą.

Prawo pracy

Świadczymy usługi prawne w zakresie szeroko pojętego prawa pracy, z uwzględnieniem: sporządzania odwołań od oświadczeń o wypowiedzeniu umowy o pracę lub też rozwiązaniu tej umowy bez wypowiedzenia; spraw emerytalno-rentowych rozstrzyganych decyzjami ZUS i KRUS; spraw o ustalenie stopnia niepełnosprawności, rozstrzyganych przez Powiatowe i Wojewódzkie Zespoły ds. Orzekania o Niepełnosprawności.

Prawo gospodarcze

Kancelaria oferuje kompleksową obsługę przedsiębiorców. Reprezentuje Klientów w postępowaniach o udzielenie koncesji, zezwolenia, licencji; pomaga w dochodzeniu roszczeń wynikających z umów związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą. Sporządzamy wnioski o rejestrację podmiotów w CEIDG oraz KRS, a także wnioski o zmianę wpisów w tych rejestrach oraz o likwidację przedsiębiorców (wykreślenie przedsiębiorcy z rejestru).

RODO

Klauzula informacyjna dla Klientów Kancelarii

  1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania, jest: radca prawny Barbara Krupa, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Kancelaria Radcy Prawnego Barbara Krupa, ul. Danielewicza 17, 37-100 Łańcut.
  2. Kontakt z Administratorem danych jest możliwy pod adresem e-mail: info@krupakancelaria.pl, pod numerem telefonu 663665545, lub pisemnie na adres siedziby Administratora.
  3. Dane podane przez Pana/Panią w związku z zawartą umową o świadczenie usług doradztwa prawnego będą przetwarzane w celu zawarcia i wykonania tej umowy – podstawę prawną przetwarzania danych stanowi niezbędność przetwarzania danych do zawarcia i wykonania umowy, której jest Pan/Pani stroną (art. 6 ust. 1 lit. b oraz art. 9 ust. 2 lit. a, f oraz j RODO).
  4. Ponadto Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu realizacji przez Administratora obowiązków wynikających z przepisów podatkowych – podstawę prawną przetwarzania danych stanowi wypełnianie obowiązku prawnego spoczywającego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit c RODO w zw. z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja Podatkowa, ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług, ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych).
  5. W przypadku kierowania do Administratora zapytań za pomocą poczty e-mail Pana/ Pani dane będą przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie (pytania) kierowane za pomocą poczty elektronicznej – podstawę prawną przetwarzania danych stanowi Pana/Pani zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
  6. Pana/Pani dane mogą być także przetwarzane w celu dochodzenia roszczeń związanych z zawartą z Panem/Panią umową lub obrony przed takimi roszczeniami – wówczas podstawę prawną przetwarzania danych stanowi niezbędność przetwarzania do realizacji prawnie uzasadnionego interesu Administratora, którym jest możliwość dochodzenia roszczeń i obrony przed roszczeniami (art. 6 ust. 1 lit. f RODO).
  7. Pana/Pani dane przetwarzane będą przechowywane do czasu przedawnienia roszczeń wynikających z umowy o świadczenie usług doradztwa prawnego lub do czasu wygaśnięcia obowiązku przechowywania danych wynikającego z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w szczególności obowiązku przechowywania dokumentów księgowych i podatkowych (w zależności, od tego, które z w/w zdarzeń nastąpi później). W przypadku nie zawarcia umowy o świadczenie usług doradztwa prawego Pana/Pani dane będą przetwarzane do czasu zakończenia wymiany korespondencji lub wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych.
  8. Pana/Pani dane mogą być przekazywane podmiotom przetwarzającym dane osobowe na zlecenie Administratora, na podstawie umowy zawartej z Administratorem i wyłącznie zgodnie z poleceniami Administratora (np. biuro rachunkowe). Dane mogą być także przekazywane do sądów, organów administracji publicznej, mediatorów oraz innych podmiotów publicznych i prywatnych – jeżeli będzie to niezbędne dla prawidłowej realizacji usługi doradztwa prawnego.
  9. Pana/Pani dane nie będą przekazywane do państwa trzeciego.
  10. Z zastrzeżeniem art. 17 ust. 3 lit. b), lit. d) i lit. e), art. 20, art. 21 ust. 1 RODO, posiada Pan/Pani prawo dostępu do treści swoich danych oraz prawo do ich sprostowania, prawo do ograniczenia przetwarzania danych, prawo do usunięcia danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych oraz prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie - w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem (jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody).
  11. Ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
  12. W związku z przetwarzaniem Pana/Pani danych osobowych, decyzje dotyczące Pana/ Pani nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
  13. Podanie danych osobowych w związku z zawieraną umową o świadczenie usług doradztwa prawnego jest dobrowolne ale konieczne do zawarcia i wykonania tej umowy.

KONTAKT

Radca prawny

Barbara Krupa

+48 663 665 545

barbara@krupakancelaria.pl

Radca prawny

Konrad Krupa

+48 665 893 252

konrad@krupakancelaria.pl